Strategische sessie

Voorafgaand aan iedere succesvolle app gaat de grondlegger na welke kernproblemen worden opgelost en voor wie deze worden opgelost. Dit zijn twee enorm belangrijke vragen die het succes van een app kunnen bepalen. Daarom moet je hier vooraf goed bij stil staan en helder hebben wat het antwoord op deze vragen is. Zonder een doordachte strategie kun je geen succesvolle app ontwikkelen.

Welk probleem los je op en voor wie?

  • Wat: Samen doorlopen we alle stappen om erachter te komen welk kernprobleem jouw app op gaat lossen en voor welke doelgroep.
  • Waarom: Zonder een doordachte strategie wordt de kans minimaal dat een app gaat slagen in deze enorm concurrende markt.
  • Hoe: Tijdens deze sessie zullen we aan de hand van onze ervaring, veel vragen en onderzoek komen tot het kernprobleem dat opgelost gaat worden met jouw app.

Challenge Based Learning, terug naar de kern

In een strategische sessie brengen wij samen het probleem dat jouw app oplost in kaart. Door het integreren van de Challenge Based Learning (CBL) methode in deze sessie zullen we het kernprobleem aanpakken. Hierdoor kunnen we op basis van het kernprobleem zoveel mogelijk vragen stellen. Op basis van deze vragen maken wij de informatie vertalen in de geschikte strategie voor jouw app. Deze strategie zal dan aansluiten op de oplossing van het kernprobleem voor de specifieke doelgroep.

Voordelen van een strategische sessie

  • Je hebt helder wie de doelgroep is
  • De toegevoegde waarde is duidelijk
  • Je weet welke functionaliteiten nodig zijn

Nadelen van geen strategische sessie

  • Er is een gebrek aan focus
  • Geen doordachte strategie
  • De waarde van de app is niet scherp

Een iteratief traject

Het bepalen van de strategie van een app is een traject wat niet in een uurtje is opgezet. Dit is een iteratief traject waar vaak veel onderzoek voor moet worden verricht. Wat ga je oplossen? Waarom wil je dit oplossen? Voor wie wil je dit oplossen? Dit zijn allemaal vragen die opkomen bij dit traject. Door terug naar de kern te gaan, blijf je gedurende de hele ontwikkeling van de app daar aan denken. Hierdoor zal het eindresultaat nauw aansluiten op de behoeften van de eindgebruiker.