We zijn trots op het eindresultaat. Doordat we echt samen zijn opgetrokken hebben we een app kunnen ontwikkelen die op meerdere vlakken uitblinkt. De app heeft een strakke en professionele uitstraling, en de branding is duidelijk en consistent doorgevoerd in alle aspecten van de app. Het gebruik van hoogwaardige video’s en professionele begeleiding zorgt ervoor dat gebruikers zich gesteund en gemotiveerd voelen in hun fitnessreis.
Dit proces gaat natuurlijk niet vanzelf. We zijn in de eerste weken vooral bezig geweest met het verder finaliseren van het design concept wat al aanwezig was. Daarna konden we starten met de ontwikkeling van de eerste onderdelen in de app. Daarbij hebben we er voor gekozen eerst de meest complexe onderdelen op te pakken. Op deze manier wisten we halverwege de bouw van de app goed dat we de krappe deadline zouden gaan halen.
De app is ontwikkeld met de nieuwste technologie en heeft een moderne en gebruiksvriendelijke interface. Get Serious biedt niet alleen video’s van hoge kwaliteit van honderden oefeningen, maar ook gepersonaliseerde trainingsschema’s in de app. Door de hoge kwaliteit video’s gaat wordt er veel data door de app gebruikt. Daarom hebben we gekozen voor Amazon Web Services (AWS) als hostingpartij voor de video’s. Een keuze die naast de standaard database structuur in Google’s Firebase in gebruik is en zo beide platforms optimaal gebruikt.
Jaar
Platform(en)
Wat hebben we gedaan?
Sander Kers
Co-Founder @ Serious Fitness Lab
“ Als ik aan de GOAT denk, dan denk ik niet meer alleen aan Michael Jordan! Na ons hoofd tijdens de app ontwikkeling een keer flink gestoten te hebben, ben ik zeer blij dat we daarna in contact zijn gekomen met Glamorous Goat. ”
EĂ©n van de belangrijkste onderdelen in een Fitness app is de juiste oefeningen voorstellen aan de gebruiker. Hiervoor hebben we samen een onboarding flow bedacht die aan de hand van de gekozen opties een aantal trainingsschema’s voorstelt.
De onboarding flow is volledig in lijn met de gekozen branding van de app. Hierdoor hebben we behoorlijk wat custom elementen moeten ontwikkelen die afwijken van de Human Interface Guidelines. Doordat de consistentie van de branding van de app erg belangrijk was, hebben we hier toch voor gekozen. Mede ook doordat er een jonge doelgroep wordt aangesproken in de app, die gemiddeld gezien wat meer open staan voor experimenteren in apps.
“ Glamorous Goat is een club die ongevraagd de app ontwikkeling naar een hoger level brengt, omdat dit ten goede komt van de app-lancering ” – Sander Kers
“ De technische kennis van hun ontwikkelaars is buitengewoon en als het moet worden zelfs in het weekend extra meters gemaakt. ” – Sander Kers
Download hem meteen om hem zelf te zien wat het resultaat is.