Welke zoekterm gebruikt de doelgroep voor jouw app? De meeste apps worden gevonden door een zoekopdracht in de app store. Hierdoor is het belangrijk dat jouw app bovenaan staat met de relevante zoektermen. Om de belangrijke zoekwoorden te bepalen wordt er een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd.
Bij het opstellen van een zoekwoordenonderzoek zorgen we dat er een duidelijk beeld geschept wordt van de termen die belangrijk zijn voor jouw app. Door te kijken naar historische gegevens kunnen we jouw app hiervoor optimaliseren. Door gebruik te maken van app store optimisation wordt jouw app als eerste gevonden!
Een gebruiker is op zoek naar een app die zijn probleem kan oplossen. Een gebruiker kijkt naar de visuals van jouw app of deze zijn probleem op kan lossen. Door het opstellen van interessante screenshots, visuals en video’s dien je jouw gebruiker te overtuigen. Dit zodat de gebruiker wordt getriggerd tot het downloaden van jouw app. Video’szijn hierbij van enorm belang omdat dit meer zegt dan duizend woorden. Je kunt je boodschap hier ook beter in kwijt.
Met app marketing zorgen we voor een hoge conversie en retentie.