Heb je een bedrijf en vraag je je wel eens af of een app zinvol voor je onderneming is. Als je dit afvraagt is het antwoord hierop een definitieve ja. Nu vraag je je waarschijnlijk af hoe een mobiele app jou kan helpen bij de groei van jouw bedrijf, aangezien er vaak hoge kosten aan verbonden zijn.

Dit is echter niet helemaal waar. Met de hoeveelheid mobiele apps die tegenwoordig worden ontwikkeld wordt het steeds makkelijker en betaalbaarder om een mobiele app te laten ontwikkelen.

Steeds meer bedrijven beginnen de toegevoegde waarde van een app te begrijpen en kennen de vele voordelen voor een bedrijf die een app met zich meebrengt.

Naar aanleiding van een onderzoek is naar voren gekomen dat rond de 42% van de bedrijven al een mobiele app heeft. Ongeveer 30% is van plan om in een mobiele app te investeren. Dezelfde studie toont aan dat 55% van de millennials met een bedrijf ook in het bezit zijn van een applicatie.

1. Meer klanten door minimale inspanning

Als eigenaar van een onderneming is je doel om zo veel mogelijk klanten te bereiken. Vaak wordt dit nog steeds op de traditionele manier gedaan. Denk aan: de krant, reclameborden etc. De tijd gaat vooruit en je moet gebruik maken van nieuwe technieken om meer potentiële klanten te kunnen bereiken. Een mobiele app biedt de mogelijkheid om direct met jouw doelgroep te kunnen communiceren.

Je kunt producten en services op een snelle manier promoten. Daarnaast helpt een mobiele app om de mening van de klant te achterhalen dat je helpt bij het bepalen van je strategie.

2. Mobiele apps zijn goed voor marketing

Sinds het begin van digitale marketing is bedrijfspromotie gestegen naar een hoger niveau. We hebben allemaal gezien hoe websites hierin een grote rol hebben gespeeld. Deze omgeving verandert ook waarbij het internet steeds meer wordt vervangen door mobiele applicaties. Dit biedt fantastische marketing mogelijkheden voor elk bedrijf.

Mobiele apps hebben de mogelijkheid om toegang te krijgen tot de locatie van de gebruiker. Op deze manier kan je jouw klanten volgen. Daarnaast kun je zelfs specifieke berichten sturen wanneer een klant dichtbij een winkel is. Op deze manier kun je de kosten voor marketing flink omlaag halen. Hierdoor richt het bedrijf zich op de klanten die geïnteresseerd zijn in het product of service van het bedrijf.

3. Waardevolle feedback

Je bent vast op de hoogte van de hevige concurrentie op de markt. Het is erg lastig om jouw klanten voor een lange tijd geïnteresseerd te houden. Dat gezegd te hebben heb je wel de mogelijkheid om gebruik te maken van hun mening. Indien je de feedback van klanten goed verwerkt kan je product of service verbeterd worden.

Of je nu een Android of iOS app hebt, de ratings en reviews zeggen veel over de ervaring van de klant met jouw product of dienst.

Deze feedback is een parameter waardoor je beter jouw product of service kunt beoordelen. Als je continue negatieve feedback ontvangt dan is het belangrijk om te achterhalen waarom dit zo wordt ervaren. Het komt er op neer dat je reviews en beoordelingen van de klant serieus moet nemen en hier rekening mee moet houden.

4. Versimpel het betalingsproces

veel bedrijven gaan vaak de fout in op het gebied van betalingen omdat dit normaal gesproken in contanten wordt gedaan. Tegenwoordig wordt steeds vaker gebruik gemaakt van digitaal betalingsverkeer. Dit maakt transacties niet alleen veel simpeler en minder stressvol. Het bespaard ook nog eens een heleboel tijd.

De dagen zijn voorbij dat er gebruik gemaakt wordt van een rekenmachine om uit rekenen hoeveel er betaald moet worden. Met de introductie van online betalen zijn deze taken verleden tijd. Of je nu geld van een klant of van een andere partij ontvangt, het zal direct op bankrekening verschijnen in een paar simpele stappen.

Wanneer je iemand moet betalen kun je hetzelfde stappenplan volgen. Je hoeft geen bestand aan te maken om de transacties bij te houden aangezien alles beschikbaar is in de mobiele app.

Versimpel het betalingsproces door app

5. Bied loyaliteit programma’s aan

Met de introductie van mobiele apps is het concept van loyaliteit programma’s belangrijker geworden. Dit is een promotiestrategie waarbij je bestaande gebruikers die gebruik maken van jouw app een beloning aanbiedt. Denk hier bijvoorbeeld aan een coupon of een bepaald bedrag dat wordt teruggestort.

Een loyaliteitsprogramma helpt niet alleen om de gebruiker engaged te houden, maar helpt ook bij het verzamelen van waardevolle informatie. Dit kan informatie zijn omtrent de behoeftes en/of interesses van de gebruiker. Daarnaast wordt de gebruikerservaring verbeterd door deze vorm van beloning.

6. Verkoop sneller en ontwikkel een imago

Mobiele apps kunnen verandering brengen in de traditionele verkoopmethode. Zo hoeft niet langer gewacht te worden op mensen die een fysieke winkel betreden. Een app helpt om producten online te verkopen en dit in een veel sneller tempo. Daarnaast hoef je de klant ook niet meer te overtuigen om een product te kopen. Een klant hoeft alleen een keuze te maken uit een relevante categorie, het geld over te maken en het product is aangeschaft.

Met behulp van een app creëer je ook een goed imago voor jouw bedrijf. Je krijgt een melding wanneer een klant jouw app bekijkt en navigeert door de verschillende producten die te koop zijn.

7. Inplannen van afspraken en herinneringen

Voor bedrijven die een service aanbieden, zoals een kapper of wasserette kun je de mogelijkheid aanbieden om klanten een afspraak te laten maken of een reminder te sturen via de app.

De klant heeft zo de mogelijkheid om een afspraak te maken bij jouw kapperszaak zonder te moeten bellen of te wachten. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld een coaching klas. Je kunt een reminder sturen naar jouw studenten over wanneer ze verwacht worden. Dit kan bijvoorbeeld door met een knop een bericht naar iedereen te sturen.

8. Biedt klant ondersteuning aan

Customer Relationship Management (CRM) kan waardevol zijn voor kleine bedrijven. Door de applicatie kom je in het bezit van waardevolle klantinformatie. Doordat je in het bezit bent van verschillende klantgegevens kun je beter de relatie met de klant beheren.

Op deze manier kun je makkelijk de gegevens van je klanten beheren en bespaar je veel tijd en moeite. Het correct managen van je klantgegevens zal zorgen voor een stijging van de verkopen omdat je kunt inspelen op de informatie van de klant.

Conclusie

We hebben gezien dat een mobiele app niet alleen waardevol is voor grote bedrijven, maar dat ook kleine bedrijven hiervan kunnen profiteren. Het is dus de moeite waard om je te verdiepen in de mogelijkheden voor het ontwikkelen van een mobiele app.

Wat hierbij belangrijk is, is om een goed bedrijf te vinden om je app te laten ontwikkelen. Applicatie ontwikkelaar Glamorous Goat kan u hiermee helpen. Na de ontwikkeling van de app ontvang je binnen 2 maanden positieve reacties van potentiële klanten.

Stuur ons vooral een berichtje met informatie over het idee dat je in gedachte hebt. Wij ondersteunen je graag bij het realiseren van je applicatie.

Hulp nodig bij het ontwikkelen van een app?

Wij helpen u graag verder met het realiseren van uw applicatie

Er zijn nog geen reacties

Of laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.