Een merendeel van de bedrijven leest de reviews van de klant en verwerkt deze feedback in haar service of product. Hierdoor kan een bedrijf veel winst behalen.

Als je op het internet zoekt naar app reviews vind je ze in grote hoeveelheden. Een app is niet te vinden zonder reviews in de Apple Store of de Google Play Store. Reviews zijn enorm van belang voor bedrijven. Daarom het is erg belangrijk om reviews van de ervaring van klanten te krijgen.

Het maakt niet uit of je bedrijf zich nog in de beginfase van app ontwikkeling bevindt of dat een bedrijf al een groot wereldwijd merk is. De reviews zijn in elke fase zeer belangrijk. De feedback die je ontvangt van de gebruikers zullen uw app maken of kraken. Volgens een rapport dat uitgebracht is door Apptentive leest 70% van de mensen minstens één review voordat ze besluiten een app te downloaden. Een andere factor die klanten vaak opmerken is de app beoordeling in de betreffende app store. Daarom behandelen we in dit artikel verschillende belangrijke aspecten van de beoordeling van een app. Ook hebben we het over de reden waarom het zo belangrijk is voor een bedrijf om reviews te verzamelen.

Het belang van het verzamelen van reviews voor uw applicatie

Het valt niet te ontkennen dat het verkrijgen van app reviews een belangrijke factor is voor het succes van je applicatie. Dit komt omdat je door reviews erachter komt of de service of het product dat je aanbiedt bij de juiste doelgroep wordt geaccepteerd. En indien klanten niet tevreden zijn met het aanbod, waarom zijn ze dan niet tevreden?

Het antwoord op dit soort vragen is te vinden met behulp met app-recensies, feedback van klanten en app beoordelingen. Naast het stimuleren van de groei van je bedrijf zijn app-reviews ook van essentieel belang om successen te behalen

Daarom laten we je graag zien hoe u negatieve reviews kunt omzetten in positieve reviews door middel van 2 verschillende manieren.

1. Vind de reden achter de slechte review

Gebruikers van je app kunnen een slechte review achterlaten om hun ontevredenheid te uiten en hun frustraties te tonen. Hierbij is het zeer belangrijk om te achterhalen waarom de gebruiker deze slechte review heeft geschreven.

Om een weg te vinden om negatieve reviews op te sporen, kunnen de makers van de app verschillende kanalen gebruiken om beoordelingen van gebruikers te verzamelen en om feedback te verkrijgen over hoe de app verbeterd kan worden.

2. Accepteer de kritiek op uw app

Een andere goede manier om om te gaan met slechte reviews is deze te accepteren en hiervan proberen te leren. Als ontwikkelaar van mobiele apps kun je je bezighouden met verschillende software en hulpmiddelen om de beoordeling van de klanten efficiënt te beheren en feedback te verwerken in je product.

Het belangrijkste is om de negatieve reviews van de klant om te zetten in een positieve ervaring voor de klant. Indien een klant een negatieve review achterlaat, probeer je dan niet defensief op te stellen. Sta open voor kritiek en probeer ervan te leren.

Verwerken van feedback van de klant in je app

De beste manieren om app reviews te verzamelen

1. Google reviews third party

Iedereen kent Google en weet dat het een van de grootste internationale technologiebedrijven is met een grote reeks digitale producten en services. Een goed voorbeeld zijn Google Reviews, deze worden door miljoenen mensen over de hele wereld als betrouwbare bron beschouwd. Als je bedrijf een applicatie bezit, dan raden we je aan om voor zoveel mogelijk reviews op Google te zorgen.

2. App push notificaties

De Push notificaties in een app zijn een efficiënte en effectieve manier om gebruikers van je app feedback te vragen. Deze push notificaties kunnen de gebruiker eraan herinneren dat ze de app nog niet beoordeeld hebben, je zorgt hierdoor voor meer klanten reviews.

3. Beoordelingen via Facebook

Hoewel het door sommigen als achterhaald wordt beschouwd, is het nog steeds een geweldige manier om reviews van de app te verzamelen. Deze reviews kun je laten zien aan potentiële klanten door deze in je tijdlijn te plaatsen. hierdoor krijgen ze een goede indruk van de ervaringen van klanten uit het verleden.

4. Een eigen website

Je kunt natuurlijk altijd een functie toevoegen aan jouw website zodat klanten reviews kunnen schrijven over jouw product of dienst. Deze reviews kun je vervolgens op jouw website plaatsen.

5. App stores

De Apple Store en de Google Play Store behoren tot de top 5 kanalen die door bedrijven worden gebruikt om reviews van apps te verzamelen. Reviews van apps zijn van zeer groot belang voor het generen van downloads, potentiële gebruikers bekijken vaak nog even de reviews van een app voordat ze de beslissing maken om een app te downloaden.

Belangrijke informatie om te weten:

  • App reviews is een belangrijk onderdeel van het succes van je applicatie
  • Minimaal 70% van de potentiële gebruikers leest eerst een review voordat ze een app downloaden.
  • App reviews fungeren als vertrouwensbron voor potentiële gebruikers
  • Veel bedrijven gebruiken verschillende social mediakanalen om app reviews te verzamelen.
  • Via uw eigen website kun je op een efficiënte en effectieve wijze reviews verzamelen.

Als app ontwikkelaar is het belangrijk om slechte reviews van klanten niet negatief te zien. Deze reviews geven je juist een inzicht in de tekortkomingen van je app. Nu hoef je alleen nog maar te werken aan de tekortkomingen van je app. Het is ook belangrijk dat je na het aanpassen van de app opnieuw feedback van de gebruikers genereert, hierdoor kom je erachter of je de app op de juiste wijze hebt verbeterd.

Dit zijn de redenen waarom app reviews zo belangrijk zijn voor je bedrijf. Hierdoor kunt u de kwaliteit van de app optimaliseren zodat je de gebruiker de hoogste kwaliteit kunt bieden.

Hulp nodig bij het verkrijgen van klanten reviews?

Mocht je er ondanks dit verhaal toch niet helemaal uitkomen, wij helpen graag bij het verkrijgen van klanten reviews.