Een goed idee voor een app. Bijna iedereen heeft ze wel eens. Alleen is de ontwikkelaar is niet altijd de beste initiatiefnemer. Voor het uitwerken van een goed app idee, is het essentieel om te weten wat goede app ideeën zijn.
Het voorbeeld van doelgroep gericht denken
We hebben veel grote dikke wetboeken. Ze zijn niet alleen heel vaak stoffig, maar ook onduidelijk, ondoorgrondelijk en moeilijk bij te houden. De regelgeving is niet iets wat rigide is, maar wel met het jaar veranderd.
Een app waarin de wetten staan kan hier verandering in brengen. Met deze app blijven wetten geen ver van je bed show, maar je wordt er bijna mee wakker. Deze app houdt namelijk de gebruiker op de hoogte van nieuwe wetten.
Deze app voorkomt dat mensen zelf in de grote hoeveelheden data op internet moeten zoeken naar de veranderingen in de regelgeving. Het is dus een app die heel gebruikersgericht is en erg succesvol is in de appstore.
Wat heel duidelijk naar voren komt bij de Wetten app is dat de gebruiker centraal staat. Alle functies hebben één doel: het zo gemakkelijk mogelijk maken voor de gebruiker.
Een goed idee voor de app start niet met informatie geven, het start met vragen stellen aan de klant. Doelgroep denken is de eerste stap naar het succes van een goed app idee.
Wie is de gebruiker? Wat wil de gebruiker? Tegen welke problemen loopt de gebruiker aan? Welk probleem wil de gebruiker het liefst oplossen? Vind antwoord op deze vragen. Voer marktonderzoek uit. Leer jouw gebruiker kennen.
We kennen allemaal de ABN app met ondertussen ook vingerafdruk scanner. Deze technologie garandeert ABN AMRO veiligheid en vertrouwen over de bankzaken van zijn klanten. Dat niet alleen. De app heeft ook een grote mate van use-ability. De app is namelijk eenvoudig in gebruik. Eindeloos zoeken en menu’s doorscrollen is verleden tijd. Makkelijk jouw saldi bekijken, of met nieuwe draadloze technologieën een betaling doen bij een pinautomaat. Bankzaken regelen gaat snel, makkelijk en eenvoudig. Precies hoe een app zich kan onderscheiden van een website.
Technologie biedt regelmatig kansen waar we niet 1, 2, 3 aan denken. Voor het creeren van een innovatieve app, is het van groot belang om te kijken naar nieuwe technieken en deze te integreren.
Ga niet meteen voor de allernieuwste innovaties. Voortbouwen op bestaande assets, biedt meer perspectief op succes, dan bouwen op assets die nog in de kinderschoenen staan, zoals kunstmatige intelligentie of ver doorontwikkelde Internet Of Things technologieën.
Begin bij het plukken van laaghangend fruit. Met bestaande databases, algoritmes en webservices uit je organisatie kan je waanzinnig veel bereiken. Combineer Big Data met creatieve concepten. Mix deze tot een vernieuwende app. Verover jouw doelgroep met een toffe app.
Het verzinnen van een app is niet zo heel moeilijk, maar echt vanuit een hoger doel denken wel. Toch is het belangrijk om te beginnen bij een doel. Zonder doel een app bouwen, is hetzelfde als op reis gaan zonder je eindbestemming vast te stellen.
Wat wil je bereiken als organisatie? Wil je meer omzet? Binding met de klanten? Je product bekend maken onder een nieuwe doelgroep? Een doel bepaald het hele idee van een app. Hou hier dus goed rekening mee.
Ik help je graag met al je vragen. Je mag me altijd even bellen of mailen.