In dit artikel leggen behandelen we de volgende onderwerpen:
Instagram relevant platform
Het gebruik van Instagram promotie kan je app downloads verhogen. Instagram wordt beschouwd als een van de beste applicaties van het decennium. Niet alleen voor entertainment, maar ook voor bedrijven is het een erg interessant platform.
In de laatste 3 jaar heeft Instagram een flinke groei doorgemaakt op het gebied van advertenties voor mobiele apparaten. Volgens de recente rapporten van Statistia, wordt de waarde van de advertentie-inkomsten voor Mobiele gebruikers op Instagram geschat op ruim 6,5 miljard dollar.
Promotie via instagram
Tegenwoordig maken veel bedrijven gebruik van promotie via Instagram. Hier bepaalt niet het huidig aantal trouwe klanten het succes van het product of dienst. Er wordt juist gefocust op nieuwe klanten en nieuwe volgers.
Met Social Media is het de basis Marketingstrategie om het aantal downloads van de applicatie te flink te laten toenemen. Instagram is een goed kanaal om de juiste doelgroep te bereiken en je account te laten groeien. Ze kunnen dan zover komen en je app installeren om kennis te maken met de service die je app biedt.
Instagram statistieken
Nu je op de hoogte bent van Instagram, gaan we het hebben over Marketing via Instagram. Hieronder staan een aantal belangrijke statistieken over Instagram die belangrijk zijn om te weten om het platform beter te leren kennen.
Hoge betrokkenheid
Het platform heeft een zeer boeiende doelgroep die zorgt voor een hoog interactieratio voor de gepubliceerde berichten.
Mogelijkheid voor Facebook targeting
Een paar jaar geleden heeft Facebook Instagram gekocht, waardoor Instagram momenteel uitstekende targeting opties opties aanbiedt die Facebook eerder al te bieden had. Deze targeting opties werken zeer goed voor het benaderen van de juiste doelgroep voor het product of dienst. Door gebruik te maken deze targeting-optie zorg je ervoor dat je als bedrijf de juiste doelgroep bereikt.
Advertentieweergave vs aandacht van de gebruiker
De gebruikers van Instagram hebben veel aandacht voor de berichten in hun tijdlijn. Dit komt vooral door de stijl van weergave die Instagram ontwikkeld heeft. De gesponsorde berichten komen midden in de tijdlijn van de gebruiker terecht. Dankzij deze indeling krijgen gesponsorde berichten de volle aandacht van de gebruiker: precies wat bedrijven nodig hebben.
Uitstekend click-through-rate (CTR)
Instagram heeft een uitstekend click-through-rate (CTR) voor haar berichten en advertenties. Dit CTR speelt ook een belangrijke rol in de positie in de lijst van apps in de Google Play of Apple Store. Geef van te voren dus aandacht aan verschillende optimalisatie technieken zodat jouw app hoog gepositioneerd staat. Enkele voorbeelden van deze technieken zijn; een video demo van uw app, het gebruik van de juiste zoekwoorden en het vermelden van alle functionaliteiten van de app.
Er zijn verschillende manieren voor het promoten van jouw product of dienst via Instagram. In dit artikel vertellen we meer over hoe je dit het beste kunt doen, waardoor je meer downloads kunt behalen.
Verschillende manieren om instagram promotie te gebruiken, zijn:
De optie om te adverteren via Instagram is relatief nieuw aangezien het platform al 8 jaar bestaat, maar dit Social Media platform heeft in eerste instantie de focus gelegd op de veiligheid van haar gebruikers. Nu de deuren zijn geopend, kan ieder bedrijf adverteren via Instagram.
De Instagram- advertenties zijn de gesponsorde berichten die de gebruiker tegenkomt tijdens het scrollen door zijn of haar tijdlijn. Het kan zijn dat u dit soort advertenties al eens bent tegengekomen.
De gesponsorde Instagram-advertenties worden gebruikt door verschillende bedrijven om hun producten en/of diensten te promoten door middel van speciale aanbiedingen en deals.
Er zijn eigenlijk 2 soorten Instagram-advertenties:
Deze 2 vormen van advertenties kunnen op verschillende manieren worden getoond, namelijk:
Instagram advertenties en ‘normale’ instagram posts/stories zijn moeilijk van elkaar te onderscheiden omdat ze beide terecht komen in de tijdlijn van de gebruiker. Dit is de reden dat de advertentie vaak niet door de gebruiker wordt opgemerkt.
App promotie via Instagram kan effectief en efficiënt zijn met behulp Call-to-Action-opties. Deze zijn te plaatsen op het account, posts, stories en advertenties Instagram biedt verschillende CTA-opties. Een aantal hiervan zijn:
Dit soort advertenties zijn het antwoord op de vraag hoe u uw app het beste kunt promoten. Gebruikers kunnen op de Call-To-Action knop drukken indien ze meer willen weten over een bepaalde applicatie en de voordelen die de applicatie te bieden heeft.
Instagram is een goede manier om uw applicatie te promoten en het aantal gebruikers te vergroten. Hopelijk was dit artikel leuk om te lezen en heeft u veel geleerd over de mogelijkheden die Instagram te bieden heeft. Het is belangrijk dat je goed nadenkt over de beste manier van promotie zodat jouw applicatie een succes wordt, ga ervoor!
Ik help je graag met al je vragen. Je mag me altijd even bellen of mailen.