Het gebruik maken van Instagram advertenties kan je app downloads verhogen. Instagram wordt beschouwd als een van de beste applicaties van het decennium, niet alleen voor entertainment, maar ook voor bedrijven is het een erg interessant platform.
Op dit moment denken veel mensen dat Instagram gewoon een Social Media applicatie is waar foto’s en video’s gedeeld kunnen worden. Verder denkt men dat gebruikers slechts de foto’s liken die hen amuseert. Dat is het deel waar een merendeel van de gebruikers de fout in gaat!
Volgens de recente rapporten van Statistia, wordt de waarde van de advertentie-inkomsten voor Mobiele gebruikers op Instagram geschat op ruim 6,5 miljard dollar. In de laatste 3 jaar heeft Instagram een flinke groei doorgemaakt op het gebied van advertenties voor mobiele apparaten.
Tegenwoordig maken veel bedrijven gebruik van promotie via Instagram. Hier bepaalt het huidig aantal trouwe klanten niet het succes van het product of dienst. Dus, als je nieuw bent op Instagram, en je meer volgers wilt krijgen, zijn er kansen genoeg om succes te behalen via dit platform.
Nu je op de hoogte bent van Instagram, gaan we het hebben over Marketing via Instagram. Hieronder staan een aantal belangrijke statistieken over Instagram die belangrijk zijn om te weten om het platform beter te leren kennen.
Er zijn verschillende manieren voor het promoten van jouw product of dienst via Instagram. In dit artikel vertellen we meer over hoe je het beste je applicatie kunt promoten door gebruik te maken van Instagram.
De optie om te adverteren via Instagram is relatief nieuw aangezien het platform al 8 jaar bestaat, maar dit Social Media platform heeft in eerste instantie de focus gelegd op de veiligheid van haar gebruikers. Nu de deuren zijn geopend, kan ieder bedrijf adverteren via Instagram.
De Instagram- advertenties zijn de gesponsorde berichten die de gebruiker tegenkomt tijdens het scrollen door zijn of haar tijdlijn. Het kan zijn dat u dit soort advertenties al eens bent tegengekomen.
De gesponsorde Instagram-advertenties worden gebruikt door verschillende bedrijven om hun producten en/of diensten te promoten door middel van speciale aanbiedingen en deals.
Er zijn eigenlijk 2 soorten Instagram-advertenties, de beeld en de video-advertenties. De beeld-advertenties lijken op een standaard Instagram bericht. De video-advertenties bevatten beweging en geluid om extra aandacht van de gebruiker te trekken. Gemiddeld duurt een video-advertentie zo’n 30 seconden.
Een ander type advertentie wordt een carrousel-type genoemd. In een carrousel type advertentie kan de adverteerder meerdere afbeeldingen toevoegen in plaats van één afbeelding. De Instagram gebruiker kan swipen om alle inhoud van de advertentie te bekijken.
De Instagram advertenties zijn moeilijk van elkaar te onderscheiden omdat ze terecht komen in de tijdlijn van de gebruiker. Dit is de reden dat de advertentie vaak niet door de gebruiker wordt opgemerkt.
CTA staat voor Call-to-Action. De volgende Instagram advertenties bieden de gebruikers verschillende CTA-opties. De meest gebruikte CTA-optie is de ‘Nu downloaden’ knop. Indien de gebruikers op deze knop drukken, wordt de applicatie direct gedownload. Deze optie zie je vaak bij een nieuwe applicatie om het aantal downloads te verhogen.
Wanneer de gebruiker drukt op een CTA-knop, wordt hij of zij direct doorgestuurd naar de Google Play Of Apple Store. Er zijn nog veel meer CTA-opties die kunnen zorgen voor actie bij de gebruiker, een aantal van deze zijn:
App promotie via Instagram kan effectief en efficiënt zijn met behulp van de bovengenoemde Call-to-Action-opties.
Om uw applicatie te promoten via Social Media zoals Facebook, Instagram, Snapchat en Twitter is het essentieel om een boekingsplanning bij te houden, zodat de gebruikers de consistentie in uw boekingsroutine kunnen zien.
Met Social Media is het de basis Marketingstrategie om het aantal downloads van de applicatie te flink te laten toenemen. De Instagram advertenties zijn een goede tactiek om de juiste doelgroep te bereiken en uw Instagram account te laten groeien. Ze kunnen dan zover komen en uw app installeren om kennis te maken met de service die uw app biedt.
Een waardevol aspect van Instagram zijn de mensen die gebruik maken van Instagram. Het platform heeft een zeer boeiende doelgroep die zorgt voor het hoge interactieratio voor de gepubliceerde berichten.
Een paar jaar geleden heeft Facebook Instagram gekocht waardoor Instagram gebruikers toegang kregen tot de uitstekende targeting opties die Facebook eerder al te bieden had. Deze targeting opties werken zeer goed voor het benaderen van de juiste doelgroep voor het product of dienst. Door gebruik te maken deze targeting-optie zorgt u ervoor dat u als bedrijf de juiste doelgroep bereikt.
De gebruikers van Instagram hebben veel aandacht voor de berichten in hen tijdlijn. Dit komt vooral door de stijl van weergave die Instagram ontwikkeld heeft. De gesponsorde berichten komen midden in de tijdlijn van de gebruiker terecht. Dankzij deze indeling krijgen gesponsorde berichten de volle aandacht van de gebruiker, precies wat bedrijven nodig hebben.
Instagram heeft een uitstekend door-klik-percentage voor haar berichten en advertenties. Dit Door-Klik-Percentage speelt ook een belangrijke rol in de positie in de lijst van apps in de Google Play of Apple Store. Geef van te voren dus aandacht aan verschillende optimalisatie technieken zodat jouw app hoog gepositioneerd staat. Enkele voorbeelden van deze technieken zijn; een video demo van uw app, het gebruik van de juiste zoekwoorden en het vermelden van alle functionaliteiten van de app.
Dit soort advertenties zijn het antwoord op de vraag hoe u uw app het beste kunt promoten. Gebruikers kunnen op de Call-To-Action knop drukken indien ze meer willen weten over een bepaalde applicatie en de voordelen die de applicatie te bieden heeft.
Instagram is een goede manier om uw applicatie te promoten en het aantal gebruikers te vergroten. Hopelijk was dit artikel leuk om te lezen en heeft u veel geleerd over de mogelijkheden die Instagram te bieden heeft. Het is belangrijk dat je goed nadenkt over de beste manier van promotie zodat jouw applicatie een succes wordt, ga ervoor!
Ik help je graag met al je vragen. Je mag me altijd even bellen of mailen.