App laten maken
Vorige artikel

Digitale trends: voorspelling voor de rest van 2017

Volgende artikel
Have any question?
Contact Rob, he’s our Design Lead. He will be eager to help you.
Neem contact op

Zolang digitalisering toeneemt beginnen veel bedrijven in te zien dat investeren in alleen mobiel niet langer een optie is. Digitale trends veranderen elk vooruitzicht hoe je zaken moet doen. Digitale technologie verbeterd en er verschijnen slimmere oplossingen om de competitie voor te blijven.

Bij Glamorous Goat hebben we gekeken naar welke technologieën in 2017 nog wel eens groot kunnen gaan worden.

1. AR & VR

Met het grote succes van Pokémon Go heeft Augmented Reality (AR) the app markt snel verandert. Spellen gebaseerd op AR hebben de tijd dat gebruikers niet actief zijn op hun smartphones verminderd. Augmented Reality en Virtual Reality (VR) zijn niet alleen nuttig voor spellen.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de mogelijkheid van VR voor gebruik als showroom voor autos. Alhoewel een showroom niet de ervaring van het besturen van een auto zelf kan vervangen geeft het de koper wel de optie om een auto te bekijken en te ervaren. Daarnaast heeft een koper de optie om auto’s met elkaar te vergelijken en te beluisteren hoe bijvoorbeeld de motor klinkt.

VR wordt niet alleen gebruikt in de auto industrie. De huizen markt maakt hier ook gebruik van. Door gebruik te maken van een virtual reality app kan een geïnteresseerde een huis of flat bekijken, zonder dat het huis al gebouwd hoeft te zijn. Ook als je ver weg woont van je droomhuis kan het een uitkomst bieden.

Hetzelfde geldt voor de mode industrie waar de verwachtingen van virtual reality hoog zijn. Allibaba heeft zijn eigen virtual reality winkel Buy+ gelanceerd. Dit geeft de koper de mogelijkheid om rond te lopen in een virtueel winkelcentrum.

Ondanks dat we gefascineerd zijn door virtual reality en het kleine broertje augmented reality wacht de tech sector nog steeds op grote bedrijven om de prijs van VR en AR apparatuur te verlagen. Wanneer dit gebeurt kan deze trend op grote schaal worden toegepast.

2. Hogere mobiele app uitgaven

De trends van de afgelopen jaren blijven doorgaan en toenemen. Mobiele app uitgaven (inclusief app store uitgaven) zal naar verwachting $166 miljard bedragen in 2017.

De meeste opbrengsten zullen afkomstig zijn van games. Opbrengsten van verschillende abonnementen en dating apps zullen ook toenemen is de verwachting.

Er moet ook rekening worden gehouden met de toenemende hoeveelheid mobiele handel. Tijd die besteed wordt met shopping apps neemt aanzienlijk toe.

3. Internet of Things

Smartphones worden met de dag populairder en daarmee de gedachte dat het mogelijk is om al jouw apparaten met elkaar te kunnen laten verbinden. Helaas zijn er bepaalde gadgets die niet werken op bepaalde smart platformen.

Internet of Things beïnvloedt verschillende sectoren in de bedrijfswereld. Het heeft impact op: hoe, wanneer, waar en waarom je data verzameld. De technologieën die de Internet of Things hebben gecreëerd veranderen niet alleen het internet, maar ook de apparaten die internet gebruiken. Elk apparaat dat gebruik maakt van internet biedt de mogelijkheid om nog meer informatie over de gebruiker te verzamelen. We verwachten dat zowel grote als kleine bedrijven op zoek zullen gaan naar oplossingen om elkaar te kunnen verbinden. De veiligheid omtrent de Internet of Things zal een van de grootste knelpunten zijn in de komende jaren. Apparaten zoals smart koffiezetapparaten zullen interessant gaan worden voor hackers.

4. Vloggers in opkomst

Merken zijn op zoek naar nieuwe manieren om hun klanten te bereiken. Influencer marketing blijft de perfecte oplossing. Social Media wordt gebruikt als conversie kanalen en biedt tools aan om geïnteresseerde daadwerkelijk hun producten te laten kopen. De bekendste blogs vandaag zijn niet opgezet door bepaalde merken, maar juist door jonge trendsetters. Bedrijven zijn juist naar deze mensen op zoek om een samenwerkingsverband aan te kunnen gaan. Deze bloggers en vloggers hebben een publiek die achter ze aan loopt en geïnteresseerd zijn in hun gedachten. Met media zoals Youtube is het voor vloggers nog makkelijker om hun boodschap over te kunnen laten brengen.

Waarom is Youtube zo belangrijk? Het heeft 1 miljard unieke gebruikers met een leeftijd van 18 tot 29, honderden uren beeldmateriaal wordt elke minuut geupload en 6 miljard uur aan video wordt maandelijks bekeken. Videos geplaatst door de top van Youtube vloggers worden miljoenen keren bekeken en mensen melden zich aan voor deze kanalen. Elke industrie werkt samen met vloggers. Neem bijvoorbeeld Claire Marschalle één van de meest bekende vloggers van dit moment. Haar kanaal heeft meer dan 800,000 volgers en 700,000 volgers op Instagram. Videos die door haar worden gepost, worden door meer dan 150,000 mensen bekeken.

5. Onderschat gebruikerservaring niet

Klanten zijn het meest belangrijke onderdeel van een bedrijf en ze letten steeds meer op. Een klant kan makkelijk overstappen naar een concurrent wanneer een merk niet voor dezelfde normen en waarden staat. Bedrijven moeten daarom constant heen klanten analyseren en in de gaten houden. Een van de eerste problemen waar een bedrijf tegenaan loopt is hoe verschillende leeftijdsgroepen benaderd dienen te worden. Verschillende leeftijdsgroepen reageren verschillend op bepaalde afbeeldingen en designs. Een van de belangrijkste dingen waar een website rekening mee moet houden is de CTA (call to action) knop. Elke website moet een herkenbare CTA knop hebben. Deze knop moet juist opvallen, maar zorg er niet voor dat deze knop irritant is voor een bezoeker.

Wanneer het op websites aankomt, beginnen designers steeds creatiever te worden. Designers proberen verschillende digitale ervaringen te bereiken door van de traditionele websites af te stappen. Parallax is een voorbeeld om van een traditionele User Interface af te stappen. Ook in de app wereld zie je een dergelijke verschuiving. Zo kun je tegenwoordig mooie animaties toepassen in een app om de ervaring te verbeteren.

Terug naar overzichtDeel dit verhaal