Servicecontract / onderhoudscontract bij app ontwikkeling

Het onderhoud van een app is enorm belangrijk. Om ervoor te zorgen dat er geen problemen ontstaan bij jou of je gebruikers is het belangrijk om dit goed op orde te hebben. Daarom bieden wij onze klanten een app onderhoudscontract aan waarin afspraken worden gemaakt zodat niemand voor verrassingen komt te staan en uiteindelijk jij en je eindgebruiker beter af zijn.

https://www.glamorousgoat.nl/wp-content/uploads/2018/02/uitroepteken-150x150.png

VOORRANG

Problemen die ontstaan bij jouw app, komen altijd ongelegen en deze wil je zo snel mogelijk opgelost hebben. Aan de hand van afspraken die wij met elkaar maken zullen wij de problemen oppakken zodat ze zo snel mogelijk verholpen worden en jouw app weer optimaal werkt. Een servicecontract betekent dat de problemen van jouw app voorrang krijgen in onze planning.

https://www.glamorousgoat.nl/wp-content/uploads/2018/02/cloud-150x150.png

Hosting

Bij veel apps zit een dashboard voor beheer van de data, of is er een API gebouwd die data beschikbaar stelt aan anderen. In zulke gevallen hebben we een server draaien waarop de code ten alle tijden beschikbaar moet zijn. Een hoge up-time is daarbij natuurlijk belangrijk. Bij het aangaan van een onderhoudscontract zitten de kosten hiervan inbegrepen. Sluit je geen onderhoudscontract af rekenen we deze kosten apart door.

https://www.glamorousgoat.nl/wp-content/uploads/2018/02/veiligheid-beveiliging-app-150x150.png

Beveiliging

Je wil natuurlijk dat jouw app optimaal beveiligd is tegen bedreigingen van buitenaf. Dit voor jou, je bedrijf en natuurlijk voor de eindgebruiker belangrijk. Veiligheidsupdates zijn dus van groot belang om de beveiliging van jouw app en data van jouw gebruikers te waarborgen. Niemand wil dat zijn data op straat komt te liggen natuurlijk.

https://www.glamorousgoat.nl/wp-content/uploads/2018/02/document-150x150.png

Service Level Agreement (SLA)

Bij een onderhoudscontract spreken we vooraf af wat de verwachtingen zijn, dit doen we aan de hand van een Service Level Agreement (SLA). Hierin staan de kosten benoemd, de termijnen waarin we problemen oppakken, wat we van elkaar verwachten en hoe we elkaar hieraan gaan houden. Dit schept duidelijkheid en transparantie.

https://www.glamorousgoat.nl/wp-content/uploads/2018/02/updates-150x150.png

Besturingssysteem updates

De besturingssystemen van smartphones en tablets, zoals iOS en Android, voeren regelmatig updates uit en brengen nieuwe versies op de markt. Om mogelijke problemen met jouw app te voorkomen, moet hier rekening mee worden gehouden. Bij elke nieuwe update gaan we pro-actief met de beta versies aan de slag om problemen voor te zijn.

https://www.glamorousgoat.nl/wp-content/uploads/2018/02/computer-150x150.png

Ontwikkeltalen

Objective-C, Java, Swift en Kotlin zijn waarschijnlijk termen die je weinig zeggen. Achter de schermen van je app worden ze echter veelvuldig gebruikt om je app te programmeren. De updates van deze talen volgen elkaar razendsnel op en moeten dus up to date gehouden worden. Met een onderhoudscontract zorgen we hiervoor en tackelen we problemen voordat ze ontstaan.

https://www.glamorousgoat.nl/wp-content/uploads/2018/02/wettelijk-150x150.png

Wetgeving

In Nederland, Europa en de hele wereld wil de wetgeving op het gebied van privacy en data nogal eens veranderen waardoor er ook zaken veranderen voor jouw app. Hierdoor kan het voorkomen dat er dingen aangepast moeten worden aan jouw app om te voldoen aan deze nieuwe regels en wetten. Met een onderhoudscontract houden wij dit voor je in de gaten.

https://www.glamorousgoat.nl/wp-content/uploads/2018/02/webservices-150x150.png

Webservices

Externe API’s en webservices worden veelvuldig gebruikt in apps. Deze externe diensten worden vaak aangeroepen om externe services aan te spreken. Hierbij kunnen zaken veranderen die de werking van de app kan beïnvloeden, zodat functies wegvallen of ermee stoppen. Hierdoor kunnen problemen ontstaan voor jouw app en dat willen we graag voorkomen of zo snel mogelijk oplossen.

https://www.glamorousgoat.nl/wp-content/uploads/2018/02/support-150x150.png

Supportsysteem

Wanneer er zich problemen voordoen bij jouw app kun je gebruik maken van ons supportsysteem. In dit systeem krijgen wij de tickets overzichtelijk binnen en kunnen ze zo snel mogelijk verwerkt worden door de juiste persoon. Dit maakt het voor jou maar ook voor ons een stuk overzichtelijker en zo worden fouten voorkomen.

Besparen op ontwikkelkosten van een app

Wanneer er achterstallig onderhoud wordt gedaan op jouw app kan dit in de toekomst leiden tot hogere ontwikkelkosten. Als er functies toegevoegd moeten worden en de app wordt uitgebreid scheelt het veel in tijd wanneer alles netjes is bijgehouden. Wanneer de app goed onderhouden is en er geen problemen bestaan is het voor ons makkelijker om veranderingen door te voeren en dat scheelt voor jou natuurlijk weer in de prijs!

Wat als ik geen onderhoudscontract neem?

"Er kan meer tijd tussen zitten de problemen en de oplossing daarvan"

"Je hebt geen vaste kijk op de kosten voor het onderhoud van jouw app"

"De bal ligt bij jou als het gaat om updates en wetswijzigingen"

"Het kan voorkomen dat jouw app een aantal dagen niet beschikbaar is"

"Weggevallen functies kunnen zorgen voor ontevreden eindgebruikers"

De kosten van een onderhoudscontract

Bij ons staat duidelijkheid en zekerheid voorop. Daarom vinden wij het belangrijk om vooraf goede afspraken te maken zodat we beide weten wat we van elkaar kunnen verwachten. Hierbij hoort natuurlijk ook een vaste prijs. Niet meer, niet minder. De kosten voor een onderhoudscontract zijn afhankelijk van de complexiteit en omvang van de app en liggen tussen de 15% en 25% van het totaalbedrag van de app per jaar. Daardoor kom je niet voor onverwachte kosten te staan wanneer er zich onverwachte zaken voordoen.

Meer weten over een onderhoudscontract?

Neem contact met ons op zodat we kunnen bepalen
wat een onderhoudscontract inhoudt voor jouw app